Süleymanpaşa'ya bağlı Karadeniz Mahallesi bu yıl da Karadeniz'in renklerine büründü. Şenliğe gelen konuklar, Dernek Başkanı Muharrem Akyüz ve beraberindeki heyet tarafından kemençe eşliğinde karşılandı. Kurulan stantlarda Trabzon ekmeği, Akçaabat köftesi, Vakfıkebir tereyağı, kuymak ve lahana sarması gibi yöresel ürünler büyük ilgi çekti.
"170 Yıllık Efsaneyi Ticarete Dökmüyoruz"
Açılış konuşmasını yapan Dernek Başkanı Muharrem Akyüz, yayla şenliğinin Karadeniz'de 170 yıllık bir gelenek olduğunu vurguladı. Akyüz, "Yayla şenliği demek tanışmak demek, buluşmak demek, kaynaşmak demek. Ama maalesef son yıllarda bunu biraz sulandırdılar, işi kültürden çıkarıp ticarete döktüler. Ama biz bu konuda çok rahatız, çünkü biz bunu gerçekten bir kültür etkinliği olarak yapıyoruz. Bir ticari amaç için yapmıyoruz. Biz 22 sene önce başladık, başladığımız bugüne gelene kadar çok mesafe kat ettik" dedi.
Milletvekili ve Belediyeden Tam Destek
Süleymanpaşa Belediye Başkan Yardımcısı Emin Benan Utku, şenliğin en büyük paydaşı olmaktan duydukları memnuniyeti dile getirdi. Utku, "Şehrimizde birçok farklı kültürle aynı çatı altında, farklılıkları güzelleştirerek Türkiye Cumhuriyeti'nin o güzel mozaiğini yaşatmak şehrimizin ayrı bir mutluluğu, güzelliği" diye konuştu. CHP Tekirdağ Milletvekili İlhami Özcan Aygun ise etkinliğin her yıl büyüyerek Trakya ile Karadeniz'i birleştirdiğini belirterek "Bayrağımızın altında hepimiz güçlüyüz, hep beraber ülkemiz için tek vücuduz ve tek vücut olacağız" ifadelerini kullandı. Şenlik, katılımcıların kemençe eşliğinde horon tepmesiyle devam etti.