Bolu'da jandarma ekiplerinin Çamlık köyü arazisinde yaptığı denetimlerde, doğadan toplanması yasak olan yabani salep toplayan 3 kişi tespit edildi. Denetimlerde toplam 4,5 kilogram yabani salep ele geçirildi.

Yeniçağa Jandarma Komutanlığı ekipleri ile Bolu Jandarma Komutanlığı Çevre, Doğa ve Hayvanları Koruma Timi'nin ortak çalışması sırasında yasa dışı toplama faaliyeti ortaya çıkarıldı.

4,5 kilogram yabani salep ele geçirildi

Denetimlerde şüphelilerin doğadan topladığı belirlenen 4,5 kilogram yabani salebe el konuldu. Olayla ilgili tutanak hazırlanırken, ele geçirilen ürünler de muhafaza altına alındı.

Üç kişiye ayrı ayrı ceza uygulandı

Bolu Doğa Koruma ve Milli Parklar Müdürlüğü ekipleri, "Biyolojik çeşitliliği tahrip etmek" suçundan 3 kişiye ayrı ayrı 699 bin 245 lira idari para cezası verdi. Böylece uygulanan toplam ceza miktarı 2 milyon 97 bin 735 liraya ulaştı.

Kaynak: Dha